یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
آیت‌ الله سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اساس عالِم بودن این است که مردمی زندگی کند تا مردم برای مشکلات خود به او رجوع کنند، گفت: سعی مردم عادی این است که سالم زندگی کنند تا خود را نجات دهند و عاقبت‌بخیر شوند؛ ولی سعی عالِم این است که علاوه بر خود و اطرافیانش جامعه را عاقبت‌بخیر کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای بیت مرحوم آیت‌الله محفوظی(ره)، ایشان را مصداق «عاش سعیدا و مات سعیدا» دانست و اظهار داشت: اکثر مردم در این دنیا برای خود زندگی می‌کنند؛ ولی عالم و مرجع تقلید بیشتر برای مردم زندگی می‌کند و به همین جهت اسمش را مرجع به معنی محل رجوع مردم گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه وجود عالم از نیازهای ضروری یک جامعه مترقی است، گفت: اساس عالم بودن و مرجع بودن این است که مردمی زندگی کند، زیرا مردم نه‌تنها در امور شرعی بلکه برای حل اختلافات و راهنمایی گرفتن در امور مختلف زندگی به علما رجوع می‌کنند و این موضوع گاهی زندگی را برای یک عالم سخت می‌کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: سعی مردم عادی این است که سالم زندگی کنند تا بتوانند خود را نجات دهند و عاقبت‌به‌خیر شوند، ولی سعی یک عالم این است که علاوه بر خود و اطرافیانش جامعه را عاقبت‌به‌خیر کند، از این‌رو علما همواره مورد احترام مردم بوده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha